Implementarea Qubiservice la Frigotehnica

Frigotehnica a fost fondata in 1949 si a ramas pentru zeci de ani singura companie producatoare si care ofera service pentru instalatii de refrigere industriala in Romania. Adaptandu-se la o piata competitiva, compania a ramas relevanta, devenind lider de piata in proiectarea, executia si instalarea echipamentelor pentru refrigerare comerciala si industriala.

Companii mari, atat din domeniul retail cat si cel industrial sunt clientii principali ai Frigotehnica iar mediul lor dinamic, impreuna cu necesitatile de automatizare si reducere a consumului de energie, reprezinta provocari permanente cu care Frigotehnica se confrunta. Instalatiile noi trebuie sa fie disponibile cat mai rapid si administrate eficient dar o parte considerabila a activitatii noastre priveste intretinerea si reparatia echipamentelor existente.

Inainte sa implementam Qubiservice nu exista un sistem centralizat, automatizat, pentru activitatea de service. Rapoarte separate erau detinute de tehnicieni, depozite, dispecerizare. Performanta serviciilor pentru clienti era redusa datorita linformatiilor insuficiente ce trebuiau schimbate intre departamente diferite si nu exista nici un status in timp real care sa imbunatateasca luarea deciziilor sau dispecerizarea.

Qubiservice a crescut cifra de afaceri reducand intarzierile, timpul de raspuns, oferind o mai buna perspectiva asupra capabilitatii noastre, putand sa facem previzionari pentru aprovizionare sau necesarul de angajati. Un sistem de tichete a fost implementat si a imbunatatit colectarea datelor privind costul si rezultatul interventiei. Tehnicienii puteau acum sa creze si actualizeze rapoarte in timpul deplasarii sau in locatia clientului fara sa mai cosume timp prin completarea hartiilor referitoare la lucru si utilizarea pieselor de schimb. Inventarierea a fost centralizata, imbunatatind disponibilitatea si alocarea pieselor in functie de necesitatea pentru reparatii in diferite zone. Trimiterea unei echipe pe teren a devenit mai rapida pentru ca dispecerul avea informatii detaliate despre tehnicieni, programul acestora si al vehiculelor. Managementul are la dispozitie o sursa de informatii detaliate pentru analiza intregii activitati comerciale, imbunatatind performanta financiara, acoperind necesarul si urmarind efectul diferitelor masuri.

Satisfactia clientilor a crescut semnificativ in timp ce timpul mediu de interventie s-a redus, ei avand o mai buna estimare asupra indisponibilitatii echipamentelor si costului interventiei. Angajatii Frigotehnica aveau informatii mai clare ce le permiteau sa indeplineasca sarcinile, reducand intarzierile si incertitudinile, crescand moralul si eficienta lor. Productivitatea angajatilor, perceptia asupra companiei Frigotehnica si cifra de afaceri au avut, toate, imbunatatiri semnificative.

Frigotehnica – Bucuresti, Romania